Witaminy na oczy i ich właściwości

To, co jemy, ma wpływ nie tylko na naszą wagę i samopoczucie. W kolejnych produktach znajdują się przecież nie tylko kalorie, które, dostarczane w nadmiarze, odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Jedząc dostarczamy naszemu organizmowi również witamin, a przecież mamy w ich przypadku do czynienia ze składnikami, których on sam nie jest w stanie wyprodukować. Nie ma takiego organu i układu, którego działanie nie może być sprawniejsze, gdy organizm nie zmaga się z niedoborami witamin. Dla nikogo zaskoczeniem nie powinno więc być i to, że charakteryzuje je wyjątkowo dobry wpływ na nasz wzrok.

Jakie witaminy pomogą nam najbardziej?
Najbardziej wartościowa dla naszego wzroku wydaje się być witamina A z charakterystyczną dla niej umiejętnością neutralizowania wolnych rodnikach, w tych tkankach, w których stężenie tlenu jest niewielkie. Witamina A wspomaga również działanie witaminy E, okuliści zwracają przy tym uwagę na jej rolę w procesie syntezy rodopsyny – barwnika, którego zadanie polega na absorbowaniu fotonów światła. Dzięki witaminie A odnawiać może się również tkanka nabłonkowa, dzięki czemu oko zachowuje swoje funkcje mimo starzenia się jego właściciela.

Inną witaminą, której niedoboru mogą w istotny sposób zaszkodzić ludzkiemu oku jest witamina E. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że to właśnie ona daje się poznać jako najsilniejszy witaminowy przeciwutleniacz, nie bez znaczenia wydaje się zaś być i to, że sprawdza się znakomicie wówczas, gdy konieczne jest zapobieganie utlenianiu się witaminy A. Witamina E przyczynia się również do tego, że spada tempo tworzenia się substancji toksycznych, które przyczyniają się do uszkodzeń naczyń krwionośnych, dostarczanie jej do organizmu w odpowiednich ilościach jest więc gwarantem utrzymania oka w dobrej kondycji.

Inne wartościowe witaminy na oczy
Osoby, które chcą cieszyć się dobrym wzrokiem aż do późnej starości, nie powinny zapominać o znaczeniu, jakie ma dla ich oczu witamina C. Jej najważniejszym zadaniem jest wzmacnianie naczyń krwionośnych, dzięki czemu zmniejsza się zmniejsza się ich przepuszczalność. To właśnie ta witamina reguluje również odżywianie soczewek przyczyniając się jednocześnie do tego, że bez zaburzeń przebiega proces wytwarzania płynu łzowego.

Dbając o oczy nie można zapominać jednak nie tylko o witaminach, ale również o mikro- i makroelementach, które wywierają na nie pozytywny wpływ. Dieta powinna być więc bogata między innymi w cynk, dzięki któremu oko szybko przyzwyczaja się do ciemności oraz w selen, który przyspiesza proces leczenia zaćmy.

obieta ciężarna może jednak odczuwać zmęczenie, ból głowy, osłabienie mięśni, a nawet zaburzenia widzenia.